SOS program

Predstavlja celovit in inovativen vadbeno – prehranski sistem individualno prilagojen potrebam sodobnega človeka. Krepi elementarne gibalne vzorce, optimalno telesno držo in uči pravilno mehaniko skladnega gibanja, ki ga lahko prenesemo v naš vsakdan.

Razvija celoten spekter gibalnih sposobnosti kot so vzdržljivost, moč, gibljivost, ravnotežje, koordinacija, stabilnost, hitrost in agilnost.

Vsak SOS trening je drugačen, enkrat bolj krepilnen, spet drugič bolj s poudarkom na vzdržljivosti vedno pa z roko v roki s sodobnim terapevtskim pristopom.
Ne omejujemo se na katerikoli franšizni program ali vkalupljamo v katerokoli ideologijo treninga. Uporabljamo pripomočke, ko je to potrebno in po potrebi izdelamo kakšnega svojega. Če je kaj, kar je skupno vsem našim programom je to, da se med sabo razlikujejo. Tak način dela nam vsekakor omogoča fakultativno kompleksno in celostno znanje, pridobljeno v 20 letih, stalno izobraževanje ter kritičen pogled.

Sos je zabaven trening, telesu prijazen, brez nasilnih in nenaravnih gibov, prilagojen posameznikovemu začetnemu stanju in njegovim ciljem.
Program SOS temelje išče v osebnem trenerstvu, katerega cilj je stranki ponuditi na individualni ravni čim več. Tu ne gre le za vadbo, gre tudi za prehrano, splošno zdravje in smernice, ki nakazujejo boljši in zdrav način življenja.
SOS išče vzroke za vaše težave, bodisi je to prevelika telesna teža, bolečine v hrbtu ali drugih sklepih, slabo počutje in jih skuša rešiti na učinkovit in dolgotrajen način.

Cilji SOS programa:
  • splošna telesna pripravljenost
  • ohranjanje elastičnosti in vitalnost tkiv
  • izboljšanje telesne drže in gibalne funkcije
  • oblikovanje telesa na kritičnih predelih,
  • pospeševanje metabolizma in zmanjšanje odvečne maščobe,
  • izboljšanje hormonske slike
  • vzpostavitev naravnega telesnega ravnovesja
  • odprava bolečin in drugih gibalnih omejitev
  • rehabilitacija po poškodbah
  • učenje zdravega prehranjevanja in načina življenja.
Za koga

Trening SOS je individualno usmerjen, osnovan tako, da je primeren prav za vsakogar – od čistega začetnika, pa za vse tiste, ki si želite dodatnega izziva ali imate določen cilj. Je individualno usmerjen in hkrati poteka v malih skupinicah, kar pomeni dodatno motivacijo. Voden je s profesionalnim osebnim trenerjem, ki se posveti vsakemu posamezniku posebej. Je raznolik, vedno drugačen, saj so tako uspehi vidni v najkrajšem možnem času.

Program SOS vključuje:
  • Funkcionalno diagnostiko, ki oceni začetno točko posameznika
  • voden trening 2-krat ali 3-krat tedensko, individualna obravnava glede na cilj in stanje posameznika (razne poškodbe, zdravstveno stanje, inicialno stanje)
  • redne morfološke meritve za spremljanje napredka (spoznali boste koliko kalorij na dan potrebujemo, kakšna je mišična, kostna in maščobna masa posameznika, bazalni metabolizem – koliko je telo sposobno kuriti, starost bazalnega metabolizma )

SOS program predstavlja edinstven in celovit program zdravega življenja, ki pomaga telesu da ponovno preide v naravno ravnovesje.

Kako se je začelo

S treningi sem začel v zgodnjih 90. To so bili časi ko nas je bilo trenerjev še bolj malo in vsi smo naklonjenost iskali v fitnes centrih. Zgledovali smo se po fitnes trenerjih iz Amerike in aktualno znanje iskali v bodibilderskih revijah. Imel sem nekaj individualnih strank, treniral pa sem tudi športne klube in ekipe. Dostikrat se mi je zgodilo, da so stranke z mano sicer bile zadovoljne, dosegle so svoj cilj in prišlo je do neizbežnega, ‘ker je to dosti drago bom od sedaj naprej trenirala sama’.
Takrat sem začel razmišljati, kako bi naredil, da bi zadevo pocenil istočasno pa bi ohranil tisti nivo storitve, ki jo imaš pri treningu ena na ena. Oziroma da bi dodal še nekaj več.


Ko je moj oče šel na rekreacijo, so tam igrali nogomet ali pa košarko. Domov je prišel utrujen, a zadovoljen. Tam so imeli vse elemente, ki so za to potrebni. Imeli so neke vrste zagon. Vsak se je trudil za skupno zmago. Imeli so konkretno telesno aktivnost, poleg tega pa še druženje in sprostitev.
S treningom na fitnesu ali neki drugi skupinski vadbi se vseh ter štirih elementov ne da doseči. Zato se je razvila ideja, kako bi treninge prilagodil, da bi to bilo izvedljivo. Treningi so se pocenili, saj sem imel skupinico štirih ljudi. To sem sprva začel prakticirati v telovadnici, kjer smo se dejansko igrali. Seveda trening ni bil naključje, pri vsem tem sem točno vedel kakšen stimulus želim in kakšno adaptacijo nato pričakujem. Ampak treningu sem dodal neka pravila in namen, da je bilo ljudem bolj zanimivo. Ko sem začel zadevo prakticirat, je bilo to neverjeten uspeh. To se je dogajalo kakšnih 5 let prej, preden se je začelo govoriti o skupinskih treningih on bootcampih.

Zadal sem si cilj. Trening bom izpeljal tako, da bo:

  • Trening ne sme biti nikoli enak
  • Intenzivnost mora biti prilagojena posamezniku
  • Trening ne sme biti ozko usmerjen le na pridobivanje vzdržljivosti ali mišične mase
  • Biti mora individualno prilagojen vsakemu posamezniku, glede na posameznikove potrebe
  • Vsak trening mora biti kot igra
  • Maksimalno število vadečih je šest
  • Spremljal in beležil bom napredek
  • Udeleženci bodo poleg treninga dobili teoretično znanje o tem kar počnejo
  • Z vsakim, ki pride prvič bom naredil diagnostični trening

Že kar nekaj let mi to lepo uspeva. Vendar so treningi le del celote. Vse skupaj se povezuje v centru Telodrom. 

Diagnostika


Ko ljudem povem, da najprej naredimo diagnostičen trening, večina reče nekako v stilu:

‘Zame pa to ni treba, saj vam kar povem, da sem čisto brez kondicije.’

Vendar ne gre toliko za to koliko sklec kdo naredi, s kakšno težo naredi počep ali kako daleč skoči. Bolj pomembno je, da ugotovim morebitne kompenzacije, zategnitve ali kakšne druge posledice sedečega dela oziroma prisilne drže.

Predstavljajte si, da imate zaradi sedenja slabo gibljiv kolk. Te drobne napakice ne popravite in začnete s tekom. Pri vsakem koraku, se mora zaradi slabe gibljivosti kolka, nekje zgoditi kompenzacija. Po parih tisočih korakih pa začne boleti v kolenu ali hrbtenici. In ker so ljudje po navadi trmasti, ne odnehajo, dokler jih v to ne prisili bolečina. Takrat je potem vsakršna aktivnost onemogočena. Takšnemu scenariju sem prav pogosto priča.

Prav zaradi tega bi SOS svetoval vsakemu, ki že dolgo časa ni bil telesno aktiven, četudi mu je morda bolj všeč tek ali ples. Ko na diagnostiki, vse te stvari poiščemo, potem trening temu prilagodimo. Trening bo tako imel korekcijski značaj, vendar ne mislite, da je takšen trening lahek. Tako ljudje zelo kmalu ugotovijo, da jih manj boli v kolenu, križu, vratu, se držijo bolj vzravnano, lažje obrne glavo v vratu ali brez bolečin dvigne roko. Čez kakšen mesec pa opazi tudi zmanjšanje maščob. To je edini pravi vrstni red. Se sliši smiselno? Nobenega smisla se nima ukvarjati z maščobo, če so vsi ostali gibalni vzorci napačni. Ko kompenzacije odpravite in pridobite kondicijo in funkcionalno skladnost, pa je čas, da se začnete spraševati kaj me pa od telesne aktivnosti bolj veseli.

Aplikacija

Ljudje, ki prihajajo na trening v Telodrom, so veliki večini aktivni posamezniki z razgibanim urnikom in veliko obveznostmi. Zato si le težko vzamejo čas za trening. Velikokrat se zgodi, da imajo ravno na termin treninga obveznost in želel sem jim ponuditi nadomesten termin. Upoštevati moram tudi standard, ki sem si ga zadal in ta je, da na treningu ne bo več kot 6 ljudi. Sprva smo takšne izjeme reševali sproti po telefonu, kasneje pa je zadeva postala veliko preveč obsežna.

Prav tako sem želel narediti transparenten sistem, ki bi jasno pokazal, kdaj sem poslal račun in kaj sem pri tem upošteval. Želel sem tudi, da bi ljudje lahko spremljali svoj napredek in meritve.

Stvar, ki pa me je najbolj morila, pa je bila baza zapiskov. O vsakem udeležencu sem zbiral zapiske od diagnostike, zdravstvene specifike, ter zapiske napredka, le tako sem lahko trening individualno prilagodil. Sprva so bili vsi ti zapiski spisani ob vpisnih listih. Kasneje pa je brskanje po listih vzelo veliko časa in tako nismo mogli več nadaljevati.
Želel sem vse te stvari elegantno rešiti z aplikacijo. Predstavljal sem si, da se je s takšno situacijo skoraj sigurno že kdo srečal in smatral, da takšen program že obstaja. Po slabem letu sem obupal nad iskanjem in se lotil razvoja spletne aplikacije. Seveda ni šlo gladko. Razvoj mi je vzel slaba 4 leta in slabih 5 tisoč evrov. Spletna aplikacija je v uporabi, potrebno bo še nekaj popravkov, vseeno pa sem nad rezultatom zadovoljen. Program funkcionira odlično, udeležencem olajša situacijo s termini, nam trenerjem pa omogoča, da lahko storitev ponudimo na najvišjem standardu in vsakemu posebej prilagodimo trening.

Prehrana

Ko se ljudje odločijo za spremembo v življenju in postanejo aktivni, po navadi želijo urediti tudi prehrano. Če boste povprečnemu trenerju omenili prehrano, vam bo po vsej verjetnosti dal jedilnik. Torej na listu napisan seznam kako morate jesti, zato da boste shujšali. Takšen jedilnik je zagotovo skopiran nekje iz interneta, brez kakršnekoli prilagoditve vašim potrebam, željam in življenjskemu slogu.

To ni nivo naše storitve, zato smo mi želeli delati drugače. Izvajali smo seminarje, kjer smo ljudi poskušali naučiti, da so si lahko sami napisali svoj primeren jedilnik. To je delovalo le do neke mere. Marsikdo ve zelo veliko o prehrani, vendar ima težave drugje. Poiskal sem primerno izobraževanje in osvojil principe coachinga in postal NLP coach. Začeli smo izvajati prehranski coaching. Stvar je bila bistveno bolj uspešna, dejansko smo se lahko približali vzrokom, ki so silile ljudi v nezdrave navade ali prehranske vzorce. Vseeno pa me je motila še ena stvar. Ljudje imajo obveznosti, govorilne ure, poslovne poti itd… Težko je najti termin, ki bi vsem ustrezal, da nebi bilo izostankov, saj je konsistenca pri uspehu bistvenega pomena.

Letos sem začel delati kot predavatelj na visoki šoli za kozmetiko in velnes. Spoznal sem Moodle platformo in vse prednosti, ki jih ta omogoča. Enak sistem sem uporabil tudi pri prehrani. Tako sem lahko online shranil celo zbirko tekstov, vaj, virov, filmčkov, ki bi jih bilo pametno absolvirati v zvezi s prehrano. Izdelali smo pravo spletno učilnico in vsem, ki so v njo udeleženi lahko sodelujem še naprej z vsemi coaching principi. Bistveno bolje lahko spremljam zavzetost in napredek vsakega udeleženca. Za razumevanje tako pomembne stvari kot je prehrana je potrebno veliko znanja ter časa. Pomembno je poglobljeno znanje. Površno in enostransko vedenje o tako pomembni problematiki je marsikoga stala zdravja. Zato smo s sistemom moodle, ki ga uporabljal preko 70.000 univerz po svetu, postavili odličen pripomoček in dvignili tovrstni standard ponudbe na veliko višji nivo.